با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
زبان و ارتباطات
استعاره و مجاز تصویری در کارتون‌های شهروندی با رویکرد شناختی؛ موضوع کتاب و کتاب‌خوانی

بهاره قادری نژاد؛ مهناز کربلائی صادق؛ حیات عامری

دوره 5، شماره 3 ، تیر 1401، ، صفحه 95-81

https://doi.org/10.30473/il.2022.61138.1487

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش استعاره‏های تصویری در انتقال پیام کارتون‏های شهروندی انجام گرفته است. برای این منظور، در قالب یک مطالعۀ موردی، تعداد هفت کارتون با موضوع «کتاب و کتاب‏خوانی» مربوط به سال 1398 به روش نمونه‏گیری هدفمند از چند وبگاه فارسی‏زبان داخلی استخراج و در چارچوب نظریۀ استعارۀ چندوجهی (فورسویل، 1996، 2008، 2009) ...  بیشتر